Ons Hippie avontuur - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Shirley & Matthijs - WaarBenJij.nu Ons Hippie avontuur - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Shirley & Matthijs - WaarBenJij.nu

Ons Hippie avontuur

Blijf op de hoogte en volg Shirley & Matthijs

15 Januari 2014 | Australië, Melbourne

De dag na ons vorige verslag zijn we de camper gaan halen. Het was een erg gave camper met allemaal bloemen en vlinders erop. Een echt hippie camper dus! Toch maar even een TomTom erbij geregeld om ons de goede kant op te sturen... We hebben onze spullen erin gelegd en zijn we gaan rijden. We moesten natuurlijk wel even wennen, want ze rijden aan de andere kant hier. Gelukkig hebben we alle lastige situatie vermeden en hebben we er zelf ook geen veroorzaakt. Het rijden verliep al snel soepeler. De reis naar Melbourne was toch wat langer dan we dachten omdat de wegen hier niet zo mooi recht en plat zijn als in Nederland. Sommige stukken voelde net als een achtbaan, heel hard naar beneden, de bocht om en weer stijl naar boven! En dat allemaal aan de linkerkant van de weg! Na 2 dagen hebben we zo'n 1000 kilometer gereden en waren we aangekomen op een camping bij Melbourne. We hadden elke keer geluk dat we om half 8 's avonds de laatste plek op de camping kregen. Vanaf Melbourne hebben we de Great Ocean Road gereden. Ook hele mooie route vlak langs de zuidkust van Australië. De uitzichten over de stranden en rotsen waren erg mooi! We hadden besloten om een camping te nemen in Apollo Bay, halverwege de Great Ocean Road. Waar we echter geen rekening mee hadden gehouden, was dat de Australiërs zomervakantie hebben wanneer het in Nederland winter is. Nu dus... Met als gevolg dat bijna alle campings helemaal afgeladen waren en zelfs geen klein plekje meer over hadden voor onze Hippie. Uiteindelijk zijn we op een camping midden in de bossen van Cape Otway beland en dat was niet onze beste keuze. De camping was erg rijk aan vliegen (tot grote ergernis van Matthijs met name). We wilden ook nog een mooie strandwandeling maken. Vanuit de camping zeiden ze ons dat we ongeveer 20 minuten moesten lopen en dat we dan het strand wel zouden zien. Oh ja, we moesten ook niet verdwalen was het advies. Na ongeveer anderhalf uur te hebben gelopen, geen strand gezien, besloten we toch maar terug te lopen. Na wat korte omzwervingen hebben we door een oude windmolen toch de juiste weg terug gevonden. Wat waren we blij dat we de Hippie weer zagen en lekker konden douchen :)...
De volgende dag zijn we verder gereden en hebben we de 12 Apostels gezien. Anders dan dat de naam doet vermoeden zijn het 5 kliffen in de oceaan. Het was erg mooi om te zien. We zijn daarna nog doorgereden tot in Warrnabool. Ook dat bleek absoluut afgeladen vol te zitten en met geluk hebben we nog een camperplek gevonden. Helaas wederom aan een drukke weg. Hier hebben we ons eerste wasje gedaan met als gevolg dat onze Hippie helemaal verstopt zat onder onze schone kleren. Hierna zijn we door het binnenland terug gereden in de richting van Melbourne. Het werd al steeds wat warmer met temperaturen van 35 graden. We zijn 2 dagen gestopt in Geelong, vlak onder Melbourne om even lekker te relaxen. Hierna moesten we helaas afscheid nemen van onze camper en zijn we met enige tegenzin richting de stad Melboure vertrokken. Wat bleek namelijk: de weersverwachting van de dagen dat wij er waren beloofde ons temperaturen van 40 (!!!) graden. In Melbourne zaten we in een prima hostel boven een bar midden in de stad. De anderhalve dag dat we in Melbourne waren, waren leuk, maar vooral warm. Echt heel erg warm!! De airco en Frappachino's bij de Starbucks waren dan ook erg fijn en lekker! We zijn de volgende dag naar de Australian Open geweest. Dit was erg leuk om een keer mee te maken en we hebben een paar leuke wedstrijden gezien. Alleen was het die dag 43 graden. Zo warm hebben we het nog niet eerder gehad. Gelukkig koelde het 's avonds wel af tot een graad of 35... Nog steeds veelste warm natuurlijk! Ondertussen zijn we op Tasmanië aangekomen en gaan we morgen weer op pad met de camper voor het volgende avontuur!

• 15 Januari 2014 - 09:54

Wendelien:

lieve kinders, Wat een leuke en warmbloedige belevenissen! We hebben natuurlijk ook contact via de App (lang leven het digitale tijdperk!) en hebben afgelopen zaterdag elkaar ook al even gezien via de telefoon! Ik vond dat helemaal te gek. Jullie lieten de camper zien, inderdaad een hip ding, super leuk en wat ik vooral zo leuk vond was dat het ervan afstraalde dat jullie genoten!
    En een bezoekje aan de Australian Open..............ik ben jaloersssssssss!!
    Geniet maar lekker door, ben heel benieuwd hoe jullie Tasmanië vinden! dikke zoen Wendelien

• 15 Januari 2014 - 11:53

Britt:

Heeee Shirley en Matthijs!

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal hebben gezien en beleefd! Het klinkt allemaal erg gaaf :). De Great Ocean Road lijkt me een supermooie route!! Wel lekker dat jullie gewoon zelf rijden en kunnen bepalen wat en wanneer jullie iets doen. Die camper ziet er ook echt gezellig uit! Ben wel een beetje jaloers hoor ;). Wel echt superwarm joh... Pfff! Ben benieuwd hoe jullie Tasmanie zullen vinden. Kijk alweer uit naar jullie nieuwe verhaal! Geniet ervan!

Liefs xx Britt (en Alex)

• 15 Januari 2014 - 12:32

Leo En Lidy:

Ik vind het heel erg leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven op de reis. Hoewel ik er nooit ben geweest probeer ik me een voorstelling te maken, van wat jullie allemaal tegenkomen.. Het zal wel bloedjeheet zijn. Ook ik ben benieuwd hoe Tasmanië er uit ziet en kijk weer reikhalzend uit naar het volgende verhaal. Groetjes Leo en Lidy

• 15 Januari 2014 - 14:10

Leon & Marian:

Hee Shirley en Matthijs,

Haha heerlijk om jullie verhalen te lezen..
    M'n lach schiet spontaan op m'n gezicht als ik me inbeeld hoe jullie het beleven daar!
    Geniet daar lekker van het ( misschien wel iets te ) warme weer, hier is het koud en regenachtig!

Zoals afgesproken een update van de blog Leon en Marian blijven thuis:
    Inmiddels is het niet meer de blog Leon en Marian blijven thuis, maar Marian blijft thuis!
    Leon is al een tijdje de Arabier aan het uithangen, wat hem volgens mij wel aardig bevalt.
    Om de tijd thuis wat te doden, lees niet continu aan het poetsen/opruimen etc te zijn, ga ik natuurlijk met veel plezier naar Winterswijk!
    Verder beleven wij lang niet zoveel moois als jullie, blijf daarom vooral bloggen, zodat wij het ook een beetje mee beleven!

Have fun & enjoy!

X Leon en Marian

• 15 Januari 2014 - 19:42

Marissa:

Die camper wat een leuk ding!!! Jullie zitten al volop in het avontuur! Vervelend he die vliegen haha ik zie het voor me en dan die warmte! Heb je dan zo"n hoed op met van die bengelende kurken? Maar alles beter als hier!
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen, ben alweer benieuwd naar het volgende!!
    X Marissa

• 15 Januari 2014 - 19:54

Judith:

Heee, wat gaaf dat jullie zo'n hippie camper hadden en een hele mooie tocht gemaakt hebben. Balen dat het juist nu zomervakantie is en dat je dan het idee hebt net als in ZuidFrankrijk op een kluitje te zitten.
    Was al benieuwd hoe het ging met de warmte, maar een Frappuchino van starbucks is een goede oplossing! Haha!
    Veel plezier op Tasmanië!
    Groetjes Judith
    En shirley: ik begin al een ieniminie buikje te krijgen...

• 15 Januari 2014 - 20:24

Erna:

Heee Sherlie (en Matthijs natuurlijk)
    Wat leuk allemaal. Avontuurlijk hoor met een camper. Heb je al fotootjes? Ben heel benieuwd....

Liefs,
    Erna

• 17 Januari 2014 - 11:23

Demi:

Gaaf!! Super leuk om jullie verhalen te lezen :)
    Ik ben ook aan het kijken naar een reisje en als ik dit zo lees gaat het alleen maar meer kriebelen!
    Geniet van alles wat jullie mee maken en ik kijk uit naar het volgende verslag.

Liefs Demi (vanaf DB2;)

• 17 Januari 2014 - 14:51

Elsbeth:

Ohhh wat is dit leuk!
    Ben echt heel erg jaloers op jullie!

Wat een verhalen! Blijf er maar lekker van genieten!

Ben benieuwd naar de camper in Tasmanië! Laat je niet gek maken door die kleine duiveltjes...
    Maak wel een videootje van hoe ze klinken.

Even een kleine up-dat van hier...
    Het is hier koud, nat en vervelend weer en tot nu toe nog niets bijzonders beleefd...

Liefs uit Zeeland van ons drie!

• 18 Januari 2014 - 11:07

Antoinette En Wout:

Lieve Shirley en Matthijs,
    Leuk al die verhalen te lezen, ik hoop dat jullie nu geen last meer hebben van de heftige zonnestralen. Het was zelfs in het nieuws afgelopen woensdag. Er werd speciaal een stukje gewijd aan de Austalian Open. Dat moet heel erg geweest zijn. We zagen tennisser en ballenjongens flauwvallen op de baan. En jullie zaten daarbij op de tribune! Wij zijn op dit moment bezig telefoon, televisie en internet om te zetten naar een ander abonnement. Dat gaat stap voor stap en soms een stapje terug, dan weet je het wel… Ziet jullie camper in Tasmanië er ook zo hip uit?
    Liefs en groetjes, Antoinette en Wout

• 19 Januari 2014 - 19:23

Marijke:

Hee Shirley en Matthijs ! Wat een gaaf verslag weer, erg leuk om te lezen, ik droom echt even weg tijdens het lezen en ben even bij jullie op bezoek ;-)
    Wauw, wat een temperaturen daar zeg, jullie wens naar warm weer is in elk geval uitgekomen :-P
    Heel erg leuk om te lezen wat jullie zo al meemaken en wat er op jullie pad komt !
    Zijn jullie inmiddels één geworden met de camper ;-)
    Dankjewel voor je sms, Shirley ! Mis je ons al een beetje :-P
    Met ons is het goed, we zijn gisteren op en neer naar Keulen geweest, op o.a. kraambezoek bij vrienden van ons, is heel leuk geweest, ook voor Aylin. Aylin brabbelt wat af en krijgt een eigen willetje, ze is heel lief :-)
    Lieverds, geniet van jullie reis en avontuur ! Ik houd jullie site in de gaten ;-)
    Dikke knuffels van ons 3 xxx :-*

• 21 Januari 2014 - 21:20

Liesbeth:

Hoi Shirley en Matthijs,

Wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat. Die enorme warmte lijkt me wel lastig. Ik las in de krant dat de tennissters ijszakken hadden in de pauze om af te koelen. Ben ook heel benieuwd naar jullie foto's straks. Geniet van jullie nieuwe bestemming. Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal. groetjes uit Tricht.

• 28 Februari 2014 - 08:28

Gemke:

Spannend! Erg leuk beschreven zie het helemaal voor me met jullie Hippie (met schone was)
    Xx Gemke