Tasmanië! - Reisverslag uit Hobart, Australië van Shirley & Matthijs - WaarBenJij.nu Tasmanië! - Reisverslag uit Hobart, Australië van Shirley & Matthijs - WaarBenJij.nu

Tasmanië!

Blijf op de hoogte en volg Shirley & Matthijs

24 Januari 2014 | Australië, Hobart

Als eerste willen we iedereen bedanken voor de leuke reacties op de verslagen, erg leuk om te lezen :)
De ochtend na het vorige verslag zijn we vanuit ons hostel vertrokken naar het camperverhuurbedrijf. Daar aangekomen vertelde de meneer van het verhuurbedrijf dat er een probleem was... Oh shit dachten we! Wat bleek: onze camper bleek 3 keer verhuurd te zijn.. Of we misschien een iets grotere wilden?? Dus wij vroegen, welke dan? De beste meneer wees naar buiten en daar stond een MEGA bus. Iets groter? Veel groter!! Deze bus had een ingebouwde douche en toilet, airco en ook nog meerdere zitplaatsen! Daar hoefden we natuurlijk niet lang over na te denken.. JA graag!!
Niet veel later reden we met onze 'bejaardenbus' het terrein af en ons volgende (iets luxer) camperavontuur kon beginnen. Helaas moesten we eerst nog even langs de dokter want de lip van Shirley bleek na verbranding van de zon geïnfecteerd te zijn. Shirley werd vriendelijk geholpen en een antibioticakuur was het gevolg. Daarna onze eerste kampeerplek opgezocht in Mount Field, een National Park. Hier mochten we ons zelf inschrijven op een plekje midden in de mooie natuur! De volgende dag hebben we daar een wandeling gemaakt naar mooie watervallen.
Diezelfde dag zijn we nog doorgereden naar de volgende camping en daar zijn we zelf 's nachts op wildlife-spot-tocht gegaan. We zagen verschillende oogjes oplichten als we de zaklamp erop schenen en we moesten goed uitkijken dat we niet op slangen trapten.
Onze volgende stop was wederom een National Park. Dit keer Cradle Mountain. Hier hebben we een flinke wandeltocht gemaakt naar de top van Cradle Mountain. Het was een pittige tocht waarbij we flink moesten klimmen. Alle zweetdruppels waren niet voor niets, het uitzicht was heel mooi. Terug beneden bleek dat we de tocht een half uur sneller gelopen hadden dan de tijd die er voor stond! Niet slecht ;)
Na Cradle Mountain, via een tussenstop, waren we aan de veel aangeraden oostkust van Tasmanië aangekomen. We hadden het advies gekregen om eens te gaan kijken bij de Bay of Fires. Dit was in een keer een heel ander stuk Tasmanië! Witte stranden, superblauw water en rotsen met een rode gloed! Erg mooi! (Voor degene die balen van het weer in Nederland, je kunt het beste de volgende zinnen overslaan) Deze stranden waren extra mooi omdat we stralend mooi weer hadden, 30 graden en geen wolkje aan de lucht! Geen slechte plaats om een extra relaxdag te houden!
Hierna zijn we naar het zuiden gereden via Wineglass Bay. Dit vonden we iets wat tegenvallen, maar waarschijnlijk waren we al te verwend geraakt. Ook hebben we nog even rustig aan gedaan voordat we de camper weer moesten inleveren. We hebben een wasje gedraaid, Shirley heeft het haar van Matthijs hier en daar wat bijgeknipt (met een zakmes schaartje) en hebben we zijn nog naar het Tasman Devil Park gegaan, omdat we deze duivel nog niet hadden gespot. Je schijnt ze eigenlijk ook helemaal niet zo gemakkelijk in het wild tegen te komen... Maar onze wildlife score tot nu toe: possums, een tijgerslang, een bijzondere egel, walibi's, kangaroe's en mooie vogels.
Ondertussen hebben we onze megacamper gedag gezegd en zitten we in een hotel, voordat we morgen naar Sydney vliegen. Daarna gaan we door naar Bangkok. Eigenlijk wilden we daar ook nog even blijven, maar omdat het sterk wordt afgeraden vliegen we toch maar door naar Phnom Penh in Cambodja! Vanaf daar begint ons Azie-avontuur!

• 24 Januari 2014 - 11:16

Erna:

haha, dat was geen camper meer maar een huis op wielen. Wat heerlijk dat jullie het zo fijn hebben. Gaat het weer met je lip Sherlie ? Wel goed op jezelf passen hoor! Liefs van Erna ♡

• 24 Januari 2014 - 11:22

Britt:

Haha goed geregeld met die camper ;)! Dan zijn leuke verrassingen tijdens zo'n reis. En wat zijn jullie goed sportief bezig met al die wandelingen en berg klimtochten!
    Jullie hebben al heel wat beestjes gezien zo te lezen. Gaaf hoor :)
    Heel veel plezier met het volgende hoofdstuk van jullie reis en pas goed op jezelf en elkaar! En ik hoop dat je snel geen last meer hebt van je lipje Sherlie :O

Liefs van Britt

• 24 Januari 2014 - 11:23

Annelies:

Hi U2,
    Op het mooie weer ben ik wel een beetje jaloers, en ook wat jullie zien.
    Maar de tijgerslang die dempt dat onmiddellijk.
    Veel plezier verder, ik volg jullie vanuit Schiedam.
    Annelies

• 24 Januari 2014 - 11:59

Marijke:

Hoihoi! Weer een mooi verhaal avonturiers ;-)
    Vergeet inderdaad niet alle plekjes in te smeren, he, Shirley :P Gaat het weer een beetje ?
    Wat gaaf, zo'n luxe camper, is toch een heel aangename bonus :-)
    Zijn jullie klaar voor Cambodja ? Nog niet reismoe :-P
    Goede en mooie vlucht naar Sydney en veel plezier met het vervolg van jullie reis !
    Hier is er binnenkort kans op sneeuw, dus kom maar op met die zonnige verhalen ;-)
    Liefs, ook van Salih en Aylin xxx

• 24 Januari 2014 - 12:05

Marissa:

Lekker op het werk jullie reisverslag lezen...of dat nou zo handig is..
    Wel weer knap hoor half uur korter doen over zo'n hike en typisch Matthijs om dat ook even te vermelden haha!
    Prachtige dingen zien jullie en dan ook nog zo luxe camper! Dat je die kan rijden, respect hoor! Vond die andere trouwens ook wel heel cool!
    Het is gelukt.....ik ben jaloers!
    Heel veel plezier en genieten in jullie volgende avontuur Azië!!

• 24 Januari 2014 - 14:16

Lidy Niënhuis:

Hallo Shirley en Matthijs, wat heb ik zitten genieten van jullie verhaal en af en toe moest ik gewoon hardop lachen, maar dat is niet erg, want ik ben toch alleen thuis op dit moment. ook wel lekker hoor! Ik probeer me weer een voorstelling te maken van hoe het er allemaal uitziet. Zeker heb ik aangenomen dat jullie een hele mooie mega-camper hadden en lekker hebben gewandeld en alle moois hebben gezien. Alle bijzondere plekjes en dieren, geniet ervan. Op naar Azië. Ik zie weer uit naar jullie volgende bericht!!! Groetjes Leo en Lidy

• 24 Januari 2014 - 20:00

Wendelien:

hee hoi supergenieters!
    Wat een leuk verhaal weer, ik mis alleen de foto's. Kunnen jullie die niet erbij uploaden??? Zou leuk zijn!
    Ik was vanmorgen blij om van jullie te horen dat jullie Bangkok over gaan slaan (nou ja, gelijk weer doorvliegen) want ik vond het helemaal niks met al die politieke spanningen daar.
    Het zal wel even een overgang gaan van het luxe Australië naar het veel meer basic Azië, maar ik weet dat jullie er ook vooral naar uitkijken dat daar alles lekker goedkoop is!!!!:):)

Geniet maar weer heerlijk door lieve kinders, ik geniet op afstand met jullie mee!
    dikke zoen!

• 25 Januari 2014 - 12:19

Alien:

Hoi reizigers, wat een heerlijke verhalen allemaal! wij hebben net blue monday achter de rug maar ik gun het jullie van harte.
    Nog mooie tijd in Azie ; ben erg benieuwd hoe dat is.
    Alle goeds en liefs van alien

• 25 Januari 2014 - 14:04

Anne:

Wat mooi!! Geen spijt dat ik verder heb gelezen.. nog even weg gezwijmeld bij de mooie foto's!
    Keep going! Ik blijf volgen :) X

• 25 Januari 2014 - 22:00

Annebeth:

Hey Matthijs en Shirley,
    Klinkt heerlijk allemaal. Op de slangen en verbrande lip na dan. Heel veel plezier in Azië!!
    Groetjes uit het regenachtige Arnhem.

• 26 Januari 2014 - 14:23

Elsbeth:

Heeey jullie beide,

Wat een reis! Wat een verhaal! Wat onwijs gaaf!!!

Ik ben zo jaloers op jullie... niet meer normaal!

Blijf lekker genieten! En tot heel erg snel

PS weet dat het heeft gesneeuwd in Groningen en dat het daar nu ook vriest... (Zeeland gelukkig nog lekker 6 graden...)

• 27 Januari 2014 - 20:54

Barbara:

Ha Shirley en Matthijs, Wat onwijs leuk om te lezen en dat jullie zo het ontzettend gaaf hebben! Blijf genieten en vooral schrijven (dt s dn wr lk vr ns n ht kde, ntt, grze Ndrlnd!

• 02 Februari 2014 - 19:44

Liesbeth:

Wat leuk toch om jullie te volgen. En wat een mooie foto s. Het zal zo meteen wel een overgang zijn naar Azie. Gelukkig doen jullie Bangkok niet aan, het is daar echt niet veilig. Wees voorzichtig in Azie en veel plezier met deel 2 van jullie mooie reis. Liefs uit Tricht.

• 28 Februari 2014 - 08:25

Gemke:

Leuk weer! Ben benieuwd naar foto van die bijzondere egel!
    Liefs Gemke