Eindelijk! We zijn er! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shirley & Matthijs - WaarBenJij.nu Eindelijk! We zijn er! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shirley & Matthijs - WaarBenJij.nu

Eindelijk! We zijn er!

Blijf op de hoogte en volg Shirley & Matthijs

06 Januari 2014 | Australië, Sydney

Nou, daar gaan we dan.. Op naar Australië!
De dag van vertrek begon vroeg. Snel nog de laatste dingen doen en daarna in de trein naar Schiphol. Eenmaal daar aangekomen eerst ingecheckt en vervolgens nog even koffie gedronken. Na een lange zwaaipartij tot achter de douane zaten we vrij vlotjes op onze plekken in het vliegtuig. Onze plaats voor de komende 13 uur naar Bangkok. Pff... wat is dat toch krap. En wat is het toch altijd koud in zo'n vliegtuig. En dan hebben we nog niet eens over die heerlijke maaltijden die we voorgeschoteld kregen... Maar goed, we waren wel in Bangkok. Na een uurtje op het vliegveld te hebben doorgebracht, weer door naar Taipei. In een haast leeg vliegtuig, kozen we nu voor plekken aan het raam. Het was een kort vluchtje van 3 uur. Eenmaal aangekomen op Taipei maakte we ons op voor een overstap van 10(!) uur. Dat is toch best lang. We hebben ons best vermaakt op het vliegveld. Wat bleek namelijk: we konden in een luxe douche ons verfrissen, er was een Burger King (sowieso beter dan het eten in het vliegtuig) en er waren goede plekken waar we konden zitten. We waren hierbij gelukkig niet alleen, er waren nog andere Nederlanders waar we gezellig mee hebben kunnen kletsen. Nadat we waren opgestegen richting Sydney, bleek het toch nog wel een heel eind te zijn (ruim 9 uur vliegen weer). Wat waren we blij dat we het vliegtuig uit konden! Eenmaal in Sydney verliep alles voorspoedig, we waren vrij vlot in het hostel. Het hostel kreeg op internet niet de beste recensies. Dat maakte ons in eerste instantie niks uit: we hadden een bed waar we fatsoenlijk op konden slapen. Later kwamen we er wel achter waarom dat het hostel niet zo'n goede cijfers kreeg: het was er niet zo schoon en onze kamer lag aan een drukke straat. De drukste van Sydney zo leek het. Gelukkig hebben we genoeg oordoppen bij ons! Ons hostel ligt wel op een hele mooie locatie in Sydney, aan Bondi beach. Vanuit onze kamer kijken we zo het strand op. Erg mooi.
Ook weten we nu wat een jetleg is...Deze bezorgde ons slapeloze nachten.
Na onze bijzondere nachtrust zijn we de volgende dag op pad gegaan en zijn we naar de highlights van Sydney geweest en hebben we verder lekker rustig aan gedaan. Nog een dagje lekker relaxen op het strand en dan gaan we onze camper ophalen en gaat ons avontuur verder!

• 06 Januari 2014 - 09:58

Femke:

Wauw Shirley en Matthijs!

Na een lange reis zijn jullie er dan eindelijk en kan het genieten beginnen!
    Heel veel plezier met dit mooie avontuur!

Liefs, Femke

• 06 Januari 2014 - 10:01

Marijke:

Hoiiiii Shirley en Matthijs !!!!
    Net vol enthousiasme jullie eerste bericht op reis gelezen ... wat een reis hebben jullie al gehad ! En dit is nog maar het begin :) Maar goed te horen, dat jullie goed zijn aangekomen in Sydney ! De start is meer dan goed met uitzicht op zee, strand en met goed weer ! Kom maar lekker bij van jullie jetlag en veel plezier met het vervolg van jullie avontuur ;)
    Ik kijk uit naar jullie volgende bericht ! Groetjes en liefs, ook van Salih en Aylin ! :-*

• 06 Januari 2014 - 10:10

Britt Willems:

Hee Shirley en Matthijs!

Wat leuk om jullie eerste ervaringen te lezen! Het lijkt me ook een helse reis naar Sydney! Maar gelukkig zijn jullie goed aangekomen. Geniet maar lekker van de positieve dingen zoals het strand en het weer en vieze hostels zijn vervelend maar horen er helaas bij ;)... Hoop dat jullie snel over de jetlag heenzijn!

Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal :)

Xx Britt

• 06 Januari 2014 - 11:25

Gemke :

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Leuk om te lezen jullie verhaal, wat een avontuur nu al zeg!
    Veel relax plezier en dan op naar het volgende avontuur met camper.
    Ben benieuwd!
    Liefs Gemke

• 06 Januari 2014 - 14:00

Marissa:

Zoo daar zitten heel wat vlieguurtjes in! Eerst lekker acclimatiseren (schakelen) en dan erop uit met die camper! Heeeel veeel plezier!!

• 06 Januari 2014 - 19:07

Wendelien:

Fijn dat jullie er nu lekker zijn en kunnen genieten van de zon, de foto's zien er veelbelovend uit, wat een gek idee dat jullie deze beroemde aanblik van Sydney nu in het echt zien!
    Morgen met de camper erop uit, ik ben benieuwd!! Geniet maar lekker door, ik hoop trouwens dat jullie jetlag ondertussen over is......??!! liefs Wendelien

• 06 Januari 2014 - 21:13

Liesbeth:

Jullie eerste blog! Leuk om te lezen. Wat een eind vliegen. Gelukkig zijn jullie goed aangekomen. Veel plezier met de camper. Geniet ervan. Ik ben benieuwd hoe jullie Australie gaan ervaren. liefs, Liesbeth

• 06 Januari 2014 - 22:08

Lidy Niënhuis:

Eindelijk dan op de plaats van bestemming, gelukkig kan nu de reis echt beginnen. Het is echt wel een heel eind vliegen, als je dat zo leest. Lekker er op uit met de camper. Heel veel plezier gewenst en we lezen met veel belangstelling hoe de reis verder gaat. Lieve groetjes

• 06 Januari 2014 - 22:12

Wilco:

Eusebio dood en begraven

• 06 Januari 2014 - 22:27

Wilco:

CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt noemt Vitesse 'een club zonder ruggengraat' door gewoon naar Abu Dhabi te gaan.

• 07 Januari 2014 - 18:03

Antoinette En Wout:

Leuk om te horen hoe de vliegreis was. Geen pretje, wij doen het jullie niet na, met onze vliegangst. Lijkt toch nog redelijk voorspoedig verlopen. Geen verhalen over turbulentie of luchtzakken of nog erger… Het komende traject lijkt ons heel aangenaam, trekken met een camper. Je eigen tempo, stoppen wanneer je wilt, beetje picknicken. Heerlijk. Liefs en groetjes, Antoinette en Wout

• 07 Januari 2014 - 19:47

Marlin:

Hallo Shirley en Matthijs,

Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen op de eerste bestemming. Veel plezier tijdens het reizen met de camper en ik ben benieuwd naar jullie volgende reisverslag.

Groetjes van Marlin

• 07 Januari 2014 - 20:53

Annebeth:

Boer Jos (Frankrijk) stuurt Willemijn naar huis.

• 07 Januari 2014 - 20:56

Judith:

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Veel plezier met de camper! Hopelijk was de jetleg snel weg! Groetjes Judith!

• 07 Januari 2014 - 21:00

Annelies Poolman Van Oostrom:

Dag Matthijs en Shirley, bij deze een goede reis gewenst.Ben wat laat maar het duurt een maand of 3 toch?
    Dus net op tijd, geniet er van en ik probeer jullie te volgen.
    Je digibetetante

• 07 Januari 2014 - 21:22

Mark:

Wat ontzettend leuk om te lezen! Ik leef helemaal mee!
    Kijk uit naar jullie volgende bericht!;

• 12 Januari 2014 - 22:26

Lida:

Dag Shirley en Matthijs,
    Super om jullie eerste dagen te horen !! Na de jetlag kan het alleen maar beter worden. Inmiddels hebben jullie natuurlijk al veel meer beleefd!
    Bij "All you need is love " van Robert was de "lovebus"in australie en konden we schitterende beelden van Sydney zien ! Bijzonder dat jullie dit allemaal "live"mogen zien.
    Heerlijk van genieten !
    Groetjes

• 15 Januari 2014 - 23:54

Alien Meesters:

O wat warm ben blij dat ik niet mee mocht! Voor jullie heerlijk al die nieuwe spannende dingen.
    Hebben jullie al kangeroo vlees gegeten? Ben benieuwd naar het volgende verhaal .
    Liefs alien